neobuddha

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Inledning

Av neobuddha - 13 december 2009 18:04



Att du har hittat hit, till min blogg, kan ha och göra med en massa olika omständigheter, men du är här nu och så det har varit bestämt i all evighet.

TA ett par djupa andetag, töm ditt huvud på alla tankar och försöker vara i detta ögonblicket. Här och nu. Försök att inte tänka på vad du ska göra imorgon eller på det som har hänt dig under dagen. Bara här och nu. Detta brukar hjälpa mig. :)


Varför finns vi till?

Vad är meningen med allt?

Är livet bara en ständig jakt efter ekonomisk säkerhet, prylar, fysisk tillfredställelse, korta glädjetrippar, att känna sig fulländad av en partner eller att bli bekräftad av vänner och familj?

Är livet bara det vi kan uppleva genom våra 5 sinnen?

Det har jag väldigt svårt att tro.

Därför har jag påbörjat en spirituell resa i jakten på sanningen. Förutom ett inre sökande undersöker jag vad dagens vetenskap har gjort för framsteg innom mänsklig utveckling, det paranormala och det spirituella.

Genom att starta denna bloggen kan hoppas jag kunna motivera mig själv till att vara dagligt aktiv i mitt sökande men förhoppningsvis även skapa ett intresse hos andra som vill göra mig sällskap på denna fantastiska resa bortom vår 3 dimentionella värld.

PEACE AND LOVE IS THE WAY TO THE TRUTH AND THE TRUTH WILL SET YOU FREE.

 
 
lyckans smed

lyckans smed

13 december 2009 19:53

Alla människor/själar har kommit otoligt olika långt i sin spirituella utveckling och har därför sin egen sanning.

http://www.lyckosmide.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av neobuddha - 14 december 2009 19:09

Innan jag kopplar ner för kvällen vill jag bara dela med mig av ett youtube klipp som handlar om en hjärnforskare som får en stroke och hennes "spirituella" upplevelse. Otroligt intressant. http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU ...

Av neobuddha - 14 december 2009 17:54

Jag vaknade sent idag. 12.40 på eftermiddagen. Jag sov väldigt oroligt pga, mardrömmar. Ibland undrar jag hur mycket som av drömmarna som ligger i ens eget undermedvetna och hur mycket som faktiskt har en annan förklaring. När jag tog en kurs om astr...

Av neobuddha - 13 december 2009 19:08

I dag har jag inte gjort så mycket, jag försöker vara medveten och jobbar på att detektera irritation i mig. Varför är det där? Idag var det otålighet som var den bidragande faktorn. Jag kände mig stressad över ett telefonsamtal, men med tanke på att...

Av neobuddha - 13 december 2009 18:11

En natt för ett tag sedan låg jag och lyssnade på ett ljudband. Det var Eckhart Tolles "the power of now". Jag hade haft en stressig vecka och en hård helgs festande och kände att jag behövde koppla av. Utan att igentligen veta något om Eckhart Tolle...

Presentation


Jakten på sanningen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Är du lycklig
 Ja
 Nej

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

GÄSTBOK

RRS


Ovido - Quiz & Flashcards